Kwarantanna

Kwarantanna

Już ponad tydzień siedzimy w domach. A jeszcze przynajmniej trzy tygodnie przed nami. Nikt na początku nie podejrzewał, że aż tyle to potrwa. Tak dużo czasu wolnego, który musimy spędzić sami w domu, jest dla większości ludzi sytuacją bardzo niekomfortową. A co mają powiedzieć sportowcy, u których całkowitemu zatrzymaniu został poddany codzienny rytm treningowy czy cykl meczowy, do którego byli przyzwyczajeni i na który tak długo pracowali? Sportowiec jest człowiekiem nastawionym na cel. Jeśli jeden cel właśnie zrealizował, kolejny planuje już następnego dnia. Teraz to wszystko zostało zaburzone, a cele pozostały…

Wszędzie pojawiają się pomysły, jak odpowiednio wykorzystać ten czas? Czytaj książki, obejrzyj dobry film, idź pobiegaj do lasu, naucz się języka, zacznij trenować jogę, itd. Tylko żeby zacząć to robić, musimy najpierw pozbyć się poczucia ograniczenia, które raczej do niczego nas nie zachęca. A częstymi emocjami są teraz stres, strach i lęk. Wszyscy mówią o samorozwoju, a ty nie masz na nic ochoty? Wszyscy czytają książki, a ty leżysz cały dzień przed telewizorem? Wszyscy uczą się czegoś nowego, a ty musisz walczyć o kawałek przestrzeni dla siebie, bo partner pracuje zdalnie, a dzieci cały dzień biegają po domu? Wszyscy cieszą się z czasu wolnego, a tobie trudno uczyć się bez chodzenia do szkoły?

Czas się jakby zatrzymał. Siłownie są pozamykane, hale i inne obiekty sportowe są pozamykane, treningi są odwołane. Kontakt z trenerami czy kolegami z zespołu jest utrudniony. A to z nimi dzielimy naszą pasję, z nimi lubimy się spotykać i rozmawiać.

Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę! Nie musisz teraz robić wszystkiego naraz – technika, szybkość, taktyka, mentalność. Trenowanie w domu na dłuższą metę może być trudne, więc nie karz się za to, że czasem nie masz ochoty na trening albo że po powrocie na stadion czy na halę forma może być słabsza. Spróbuj uświadomić sobie i zrozumieć obecną sytuację. Najpierw zrób dla siebie coś, co pozwoli ci zapanować nad swoim lękiem i stresem. Spróbuj się wyciszyć, uspokoić, a dopiero potem układaj sobie małe cele, które możesz teraz realizować. Skup się na prostych rzeczach. Dbaj o siebie i o innych. Zastanów się, co daje ci poczucie bezpieczeństwa. Spróbuj znaleźć takie aktywności, które pomogą ci w rozładowaniu negatywnych emocji.

Dodaj komentarz